- Redactie PINdeal
Na Albert Heijn test ook Picnic 'eigen' digitale betaalpas

Online supermarkt Picnic test de komende weken met enkele honderden klanten een 'eigen' digitale betaalpas.
Door hun Maestro-betaalpas op te slaan in hun Picnic-account, kunnen klanten hun online- boodschappen in slechts één klik afrekenen. Dit vereenvoudigt en versnelt het betaalproces in vergelijking met andere online-betaalmethodes zoals iDeal, waar meerdere stappen via een bank-app of paslezer nodig zijn om de betaling te voltooien. Tegelijk kunnen dan zaken als statiegeld en retouren automatisch worden afgewikkeld. Picnic maakt tot nu toe voor afrekenen gebruik van betaaldienst iDeal.
Samenwerking met Rabo, Mastercard en Adyen
De nieuwe oplossing is in samenwerking met Rabobank, Mastercard en Adyen ontwikkeld. Het project bevindt zich nog in de testfase, waarna het de bedoeling is de dienst verder uit te rollen. Op dit moment kunnen enkele honderden klanten gebruikmaken van de betaaldienst.
"Door hun Maestro-betaalpas op te slaan in hun Picnic-account, kunnen klanten hun online boodschappen in slechts één klik afrekenen."
Betalen vereenvoudigd en versneld
Volgens mede-oprichter Michiel Muller van Picnic wordt het betaalproces door de nieuwe dienst ‘vereenvoudigd en versneld’. ‘Klanten vinden het erg fijn als ze meteen hun bonnetje kunnen vergelijken met hun afschrift en dat kan nu direct na aflevering van de boodschappen.’ Volgens Muller wordt de dienst in de wandelgangen al Picnic Pay genoemd.
Picnic inmiddels de nummer twee onder websupers
Distrifood onthulde afgelopen weekeinde dat Picnic inmiddels in markt voor huishoudens online de nummer 2 is in Nederland. Het bedrijf groeide onder invloed van corona de laatste maanden hard en heeft Jumbo ingehaald. AH, Picnic en Jumbo hebben gezamenlijk 85 procent van de markt in handen.
Bron: distrifood, 5 november 2020